From Wikipedia, the free encyclopedia
Ogilvy & Mather is an international advertising, marketing, and public relations agency based in New York City and owned by the WPP Group. The company operates 497 offices in 125 countries around the world and employs approximately 16,000 professionals.
Ogilvy & Mather has seven divisions: (CRM and interactive), OgilvyInteractive (interactive; under OgilvyOne), Neo@Ogilvy (digital and direct media; under OgilvyOne), Ogilvy PR (public relations), Ogilvy Healthworld (health care communications and marketing), and OgilvyAction (consumer promotion and experiential marketing).
The chairperson of Ogilvy is Rochelle B. (Shelly) Lazarus, who has held the position since 1996. She was also CEO until the end of 2008, when she was succeeded by Miles Young.
History
Ogilvy & Mather was founded in 1948 by David Ogilvy, as "Hewitt, Ogilvy, Benson & Mather." The company became a leading worldwide agency by the 1960s.[citation needed] Central to its growth was its strategy of building brands like American Express, BP, Ford, Barbie, Maxwell House, IBM, Kodak, Nestlé and Unilever brands Pond's & Dove.
Integrated in the firm's corporate culture is Ogilvy's concept of "360 Degree Brand Stewardship", defined as "a willingness to use the broadest array of tools and techniques to understand, develop and enhance the relationship between a consumer and a brand."
Shona Seifert and Thomas Early, two former directors of Ogilvy & Mather, were convicted in 2005 of one count of conspiring to defraud the government and nine counts of filing false claims for Ogilvy overbilling adverstising work done for the US Office of National Drug Control Policy account. In an email, Seifert stated "I'll wring the money out of [the ONDCP], I promise". Seifert and Early were sentenced to 18 and 14 months in prison, respectively. Seifert was also ordered to pay a $125,000 fine, in addition to writing a "code of ethics" for the ad industry as part of 400 hours of community service. Ogilvy & Mather repaid $1.8 million to the government to settle a civil suit based on the same billing issues and continues to produce anti-drug spots for the government.
In 2004 the OgilvyOne division launched a digital summit called Verge.[7]. This has become a major agency-led forum for clients and industry experts to discuss the challenges and possibilities of digital marketing. The agency has taken the conference to over 20 of the world's leading markets.[8] In documents made available to the public through the tobacco industry's 1998 Master Settlement Agreement, Ogilvy and Mather played a key role in promoting the image of the Tobacco Institute.
- วันนี้ได้ฟังวิทยากรจาก Ogilvy & Mather มาบรรยายเกี่ยวกับกลยุทธ์การวางแผนโฆษณาและ
ตอบลบการสร้างแคมเปญของ Dove ในแคมเปญที่ชื่อว่า Dove For Real Beauty
โดยใช้ Real women มาเป็นพรีเซ็นเตอร์ 4 คน ที่มีลักษณะต่างๆกัน
โดยส่วนตัวแล้ว วิทยากรได้ให้ข้อมูลที่น่าสนใจหลายอย่าง เช่น ต้นกำเนิดแคมเปญของ Dove การทำงานอย่างมืออาชีพ การจัดตารางเวลาและประสบการณ์ที่พบในระหว่างทำงาน ทำให้เข้าใจการทำงานในรูปแบบของ global มากขึ้นด้วย
- กลยุทธ์ที่ใช้ แปลกใหม่และแตกต่างจากแบรนด์ยี่ห้ออื่นๆโดยสิ้นเชิง ทั้งการนำผู้หญิงวัย 50 ปีมาเปลือยแล้วถ่ายภาพเป็นสื่อโฆษณาต่างๆ ทั้งการคิดค้นผลิตภัณฑ์ที่ไม่เหมือนใคร การประชาสัมพันธ์ และ อิทธิพลของ word of mouth ที่กลายเป็น talk of the town ทันทีที่ออนแอร์ไป
-แคมเปญนี้อาจสามารถนำมาใช้ในเอเชียได้ หากแต่ต้องมีการปรับแต่งเล็กน้อยเพื่อให้เข้ากับ
วัฒนธรรมของบ้านเรา เช่นอาจต้องตัดภาพเต็มตัวของพรีเซ็นเตอร์ที่เปลือยให้เหลือเป็น Middle shot ก็พอ เป็นต้น
วิลาสินี คุรุธรรม Sec.4292 ID.1490316575 No.35
Zom-OL กล่าวว่า...
ตอบลบจากการที่ได้ฟังบรรยายเกี่ยวกับแคมเปญนี้วิทยากรได้ให้ข้อมูลที่น่าสนใจหลายอย่าง เช่น ต้นกำเนิดแคมเปญของ Dove การทำงานอย่างมืออาชีพ การจัดตารางเวลาประสบการณ์ที่พบในระหว่างทำงาน และสินค้าของโดฟแต่ละอย่างแตกต่างกันอย่างไร เช่น โดฟในเอเชีย กับ โดฟในยุโรป ที่มีการเพิ่มมอยเจอร์ไรเเซอร์ลงไปในครีมนวดผมในปริมาณที่ต่างกัน และได้รู้ขั้นตอนการทำงานของบริษัทโฆษณา LOWE ว่ามีขั้นตอนในการทำงานอย่างไรกว่าจะมาเป็นชิ้นงานโฆษณา 1 ชิ้น และได้รู้ว่า เอเจนซี่โฆษณาแต่ละที่ถือแคมเปญของสินค้าชนิดได้บ้าง
- กลยุทธ์ที่ใช้ ในงานโฆษณามีความน่าสนใจ อย่างเช่นการทำ Print AD ชิ้นที่นำเอาภาพผมหญิงแก่มาลงแต่นำมาลงแค่ ด้านหลังทำให้มองว่าใช้แชมพูแล้วผมสวย คิดว่า หญิงแก่อายุน้อย
-แคมเปญนี้อาจสามารถนำมาใช้ในเอเชียได้ แต่ต้องปรับเล็กน้อยเพื่อให้เข้ากับวัฒนธรรมของเอเชีย เพราะสังคมและวัฒนธรรมในแต่ละที่ไม่เหมือนกัน รวมทั้งต้องคำนึงถึง กฎหมายโฆษณาด้วยเช่นกัน
สรัญญา ขอบรูป Sec.4292 ID.1490335633 No.70
วันนี้ที่วิทยากรมาพูดได้ความรู้มากมายและหลายเรื่องมากๆ โดยที่วิทยากรได้ยกตัวอย่างแคมเปญของโดฟ ว่ามีขั้นตอนการทำงานหลายๆอย่าง เป็นขั้นตอน ยังไงบ้าง โดฟในกลุ่มคนเอเชียและกลุ่มคนทางยุโรปจะแตกต่างกัน เนื่องจากทางด้านสภาพอากาศ และทางด้านกายภาพ ต่างๆ จึงทำให้มีส่วนผสมที่แตกต่างกัน และได้รู้ขั้นตอนการทำงานต่างๆของบริษัทโฆษณา LOWE ซึ่งเป็นบริษัทที่วิทยากรท่านนี้ทำงานอยู่ และเค้าก็ได้ทำ โฆษณาแคมเปญของ REXONA ได้ออกมาดังและทุกคนจำกันได้
ตอบลบแต่ทางด้านโดฟที่นำหญิงวัย50มาเปลือยกายเพื่อโฆษณานั้น คาดว่าไม่สามารถนำมาโฆษณาในประเทศไทยได้ เนื่องจากเป็นการอนาจาร และไม่เหมาะสมกับสังคมไทยอย่างมาก และก็ไม่เหมาะอย่างยิ่งเนื่องจากคนไทยจะไม่คิดว่าหน้าแก่แต่ผิวยังสวย แต่คนไทยจะคิดว่า เด็กหน้าแก่มากกว่า ซึ่งน่าจะเป็น ad ที่ใช้สำหรับประเทศทางยุโรปมากกว่า
นาย สรสิทธิ์ จิระพจชพร Sec : 4292 Id : 1490305123 No : 11
การทำงานในบริษัท LOWE ของ Uniliver การประสานงานกันระหว่างประเทศโดยใช้ Telephone or video call ในการสื่อสารและง่ายต่อการสนทนา ลูกค้าเป็นคนสำคัญ ต้องพรีเซนงานให้ลูกค้า มีสินค้าที่เอามายกตัวอย่างคือ โดฟ ซึ่งทำโฆษณาในต่างประเทศ และ วาดแคมเปญโดยกลุ่มเป้าหมายคือคนวัยทองอายุสูง โดยมีรูปผู้หญิงมีอายุนั่งอยู่ไม่ใส่เสื้อผ้า แต่แคมเปญนี้ไม่น่าจะเอามาใช้ในเอเชียได้เพราะว่าคนเอเชียมีวัฒนธรรมที่แตกต่างจากคนในประเทศยุโรป
ตอบลบ** นางสาว สาธิดา วชิรปิลันธน์ ID:1490303821 No:9